Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αναρτήσεις

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ PROJECT «ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ» 2ο ΓΕ.Λ. ΣΥΚΕΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ. ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ Β΄ΛΥΚΕΙΟΥ «ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΥΤΡΟΦΙΣΜΟ» Διδάσκουσα: Ιωάννα Παντελίδου, βιολόγος

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ   ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ PROJECT «ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ» 2ο ΓΕ.Λ. ΣΥΚΕΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ.  ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ Β΄ΛΥΚΕΙΟΥ «ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΥΤΡΟΦΙΣΜΟ» Διδάσκουσα: Ιωάννα Παντελίδου, βιολόγος      Η συντονίστρια καθηγήτρια Παντελίδου Ιωάννα Βιολόγος, σε συνεννόηση με τον συντονιστή του παράλληλου προγράμματος στην ίδια τάξη, Βαρσαμή Νικολάου φιλολόγου, ο οποίος υλοποίησε το πρόγραμμα με θέμα « η χρήση της γλώσσας στην περιγραφή ενός οικολογικού προβλήματος», ακολούθησε την παρακάτω ακολουθία βημάτων και δράσεων: 1. Περιγραφή και αναφορά του οικολογικού προβλήματος του ευτροφισμού, με πηγές κυρίως από το βιβλίο της Βιολογίας Β΄λυκείου, όπως περιγράφεται στο 2ο κεφάλαιο, στη σελίδα 108, στην ενότητα « Ρύπανση των υδάτων». 2. Ευαισθητοποίηση των μαθητών/μαθητριών με συζήτηση στην τάξη, γενικότερα για τα οικολογικά προβλήματα που ταλαιπωρούν τον πλανήτη μας, από την αλόγιστη ανθρώπινη συμπεριφορά και εκμετάλλευση των πηγών της Γαίας, χωρίς τον απαιτούμενο σεβασμό και αγάπη. 3. Προβολή βίντεο με θέμ

PROJECT «ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ». Διδακτική εφαρμογή στη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία Γ ΄ Λυκείου. 2ο Λύκειο Συκεών Θεσσαλονίκης. Διδάσκων : Νίκος Βαρσαμής, φιλόλογος.

PROJECT «ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ» Διδακτική εφαρμογή στη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία Γ ΄ Λυκείου. 2ο Λύκειο Συκεών Θεσσαλονίκης.  Διδάσκων : Νίκος Βαρσαμής, φιλόλογος. ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ ΚΑΙ ΓΛΩΣΣΑ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΤΑΣΗ: «Γιατί νοσεί η πόλις;» ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ 2021-2022 Διδακτική Πρόταση : ΣΥΝΟΠΤΙΚΗ ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΗΣ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗΣ ΠΡΟΤΑΣΗΣ Στο σενάριο αυτό έμφαση θα δώσουμε στη σημασία που έχει η γλώσσα και ο τρόπος που την χρησιμοποιούμε  (ως εργαλείο) για να μιλήσουμε για θέματα οικολογίας – οικολογικές καταστροφές. Μπορεί η γλώσσα ως εργαλείο να αλλάξει τον τρόπο που αντιμετωπίζουμε το περιβάλλον γύρω μας;  Με ποιον λόγο μπορεί να γίνει αυτό; (Δημοσιογραφικό, Επιστημονικό, καταγγελτικό κείμενο και κείμενα εξήγησης). Αφορμή για το σενάριο αυτό αποτέλεσε  η τεράστια οικολογική καταστροφή που συνέβη στην χώρα μας με τις φωτιές στην Εύβοια το φετινό καλοκαίρι, καθώς και το φαινόμενο του ευτροφισμού που εμφανίστηκε τον Ιούνιο στις παραλίες της Χαλκιδικής.  Στο project αυτό θα χρησιμοποιηθούν διάφορα κείμενα

PROJECT «ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ». Διδακτική εφαρμογή στη Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία Γ ΄ Λυκείου. 2ο Λύκειο Συκεών Θεσσαλονίκης. Διδάσκουσα : Μαρία Σαπράκα, φιλόλογος.

ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ Γ΄ΛΥΚΕΙΟΥ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ   ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ PROJECT «ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ»   Μαρία Σαπράκα ΚΕΙΜΕΝΟ 1 . Γιατί νοσεί η Πόλις;  Όπως λέει ο Σάββας Μιχαήλ στο βιβλίο του ΑΝΤΙ ΓΟΝΗ ΑΝΤΙ ΘΕΟΣ ΑΝΤΙ ΤΥΡΑΝΝΟΣ (Μιχαήλ 2020), στον Οιδίποδα του Σοφοκλή τίθεται το κατεξοχήν ελληνικό, και πολιτικό, ερώτημα: γιατί νοσεί η Πόλις; Η Νόσος είναι «επίπτωση μιας ύβρεως που διασαλεύει τη φυσική και ηθικό-κοινωνική ιστορική τάξη πραγμάτων και πυροδοτεί μια μέχρι θανάτου σύγκρουση του ανθρώπου με δυνάμεις ανεξέλεγκτες, τη Μοίρα», στην περίπτωση μας τη Φύση. Η ύβρις σήμερα είναι ότι ο άνθρωπος θεωρεί ότι η φύση υπάρχει για τη δική του ικανοποίηση, ότι είναι αντικείμενο προς χρήση.  Ο Οιδίπους τύφλωσε τα μάτια του, που δεν έβλεπαν τι έκανε, για να δει αυτό που είχε κάνει. Εμείς θα θελήσουμε να δούμε γιατί νοσεί η Πόλις ή σαν την Ιοκάστη θα προσπαθήσουμε να το κρύψουμε; Ο Habermas λέει ότι «τόση επίγνωση της μη γνώσης μας δεν υπήρξε ποτέ». Η επίγνωση της μη γνώση μας δεν είναι ζήτημα έλλει