Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ PROJECT «ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ» 2ο ΓΕ.Λ. ΣΥΚΕΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ. ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ Β΄ΛΥΚΕΙΟΥ «ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΥΤΡΟΦΙΣΜΟ» Διδάσκουσα: Ιωάννα Παντελίδου, βιολόγος

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ 

 ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ PROJECT «ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ»

2ο ΓΕ.Λ. ΣΥΚΕΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ. 

ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ Β΄ΛΥΚΕΙΟΥ

«ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΥΤΡΟΦΙΣΜΟ»

Διδάσκουσα: Ιωάννα Παντελίδου, βιολόγος




     Η συντονίστρια καθηγήτρια Παντελίδου Ιωάννα Βιολόγος, σε συνεννόηση με τον συντονιστή του παράλληλου προγράμματος στην ίδια τάξη, Βαρσαμή Νικολάου φιλολόγου, ο οποίος υλοποίησε το πρόγραμμα με θέμα « η χρήση της γλώσσας στην περιγραφή ενός οικολογικού προβλήματος», ακολούθησε την παρακάτω ακολουθία βημάτων και δράσεων:

1. Περιγραφή και αναφορά του οικολογικού προβλήματος του ευτροφισμού, με πηγές κυρίως από το βιβλίο της Βιολογίας Β΄λυκείου, όπως περιγράφεται στο 2ο κεφάλαιο, στη σελίδα 108, στην ενότητα « Ρύπανση των υδάτων».

2. Ευαισθητοποίηση των μαθητών/μαθητριών με συζήτηση στην τάξη, γενικότερα για τα οικολογικά προβλήματα που ταλαιπωρούν τον πλανήτη μας, από την αλόγιστη ανθρώπινη συμπεριφορά και εκμετάλλευση των πηγών της Γαίας, χωρίς τον απαιτούμενο σεβασμό και αγάπη.

3. Προβολή βίντεο με θέμα την ρύπανση των υδάτων και τον ευτροφισμό από το διαδίκτυο.   Α.  https://www.youtube.com/watch?v=W_GaE9E0-Oo.                                                                                  
                                     Β.  https://www.youtube.com/watch?v=gIDwJN_b_kk                                                                                            
                                     Γ.  https://www.youtube.com/watch?v=BCDgKN6i7aU 

4. Οι μαθητές/τριες, χωρίστηκαν σε 3 ομάδες με τις εξής αρμοδιότητες: 

1. Ομάδα Α Ερευνητική. Βρήκαν και παρουσίασαν στην τάξη πληροφορίες από το διαδίκτυο, το σχολικό βιβλίο και από συνεντεύξεις ειδικών επιστημόνων, πληροφορίες για το φαινόμενο του ευτροφισμού και ειδικά το φαινόμενο που παρατηρήθηκε στις θάλασσες του Β. Αιγαίου και της Χαλκιδικής, το καλοκαίρι του 2021. Δημιούργησαν ένα Power point που προέβαλαν και παρουσίασαν στην τάξη.

2. Ομάδα Β Καλλιτεχνική. Δημιούργησαν μία ηλεκτρονική αφίσα με θέμα την μόλυνση του περιβάλλοντος, και συνέταξαν ένα λογοτεχνικό κείμενο με θέμα τις επιπτώσεις στο περιβάλλον από την αλόγιστη συμπεριφορά του ανθρώπου απέναντι στη φύση και το περιβάλλον.

3. Ομάδα Δημοσιογραφική. Προετοίμασαν μία συνέντευξη από ειδικό επιστήμονα Βιολόγο στο Α.Π.Θ. την οποία βιντεοσκόπησε η καλλιτεχνική ομάδα, με θέμα το φαινόμενο του ευτροφισμού και ειδικότερα στις θάλασσες του Β.Αιγαίου το καλοκαίρι του 2021.

Εργασίες των ομάδων:






Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

PROJECT «ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ» «Γιατί νοσεί η πόλις; Ένα διαθεματικό Project για τη Γλώσσα και την Οικολογία εφαρμόζοντας μεθοδολογίες STEM» 2ο ΓΕ.Λ. Ωραιοκάστρου Θεσσαλονίκης. Υπεύθυνη : Νόπη Ταχματζίδου.

PROJECT «ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ» «Γιατί νοσεί η πόλις; Ένα διαθεματικό  Project για τη Γλώσσα και την Οικολογία εφαρμόζοντας μεθοδολογίες  STEM» 2ο ΓΕ.Λ. Ωραιοκάστρου Θεσσαλονίκης. Στην εφαρμογή του project κατά το σχολικό έτος 2021 – 22, στο 2ο ΓΕ.Λ. Ωραιοκάστρου, συμμετείχαν και συνεργάστηκαν οι φιλόλογοι: Νόπη Ταχματζίδου, Φρόσω Κατσούλη και  Νίκη Μασαούτη. Το project υλοποιήθηκε σε 3 τμήματα της Γ΄Λυκείου. Επιπλέον κατά την υλοποίηση του project συνεργάστηκαν 8 Λύκεια από τη Θεσσαλονίκη και την Αθήνα και 28 εκπαιδευτικοί, στο πλαίσιο της «Κοινότητας Μάθησης και πρακτικής και Δικτύωσης σχολείων ‘’Δημιουργικής Έκφρασης’’». έργο της Ειρήνς Καμά, μαθήτριας της Γ΄Λυκείου, 2ου ΓΕ.Λ. Ωραιοκάστρου Η δημιουργία της αφίσας από την Ειρήνη Καμά (βίντεο) https://www.youtube.com/shorts/qcpxo_RESOk ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΤΗΣ ΕΦΑΡΜΟΓΗΣ Βίντεο από τη δουλειά στην τάξη: https://www.youtube.com/shorts/aUQjMwqWETk ΚΕΙΜΕΝΑ ΚΑΙ ΔΡΑΣΤΗΡΙΟΤΗΤΕΣ ΚΕΙΜΕΝΟ 1 Γιατί νοσεί η Πόλις;  Ευφροσύνη Μουρελή,  Ψυχίατρος, ομαδική αναλ

Διασχολική συνεργασία του Λυκείου του Πειραματικού Σχολείου ΑΠΘ με 1ο ΓΕ.Λ. Συκεών: «Συμμετοχικό εργαστήρι δημιουργικής ανάγνωσης και γραφής με αξιοποίηση τεχνικών θεάτρου»

Στο πλαίσιο διασχολικής συνεργασίας και στο μάθημα «Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία» της Α’ Λυκείου, την τρέχουσα σχολική χρονιά πραγματοποιήθηκε «Συμμετοχικό εργαστήρι δημιουργικής ανάγνωσης και γραφής με αξιοποίηση τεχνικών θεάτρου» για τα παιδιά του Α1 του Πειραματικού Σχολείου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης και του Α3 του με συνδιδασκαλία και εμψύχωση των φιλολόγων τους, Αλεξάνδρας Μυλωνά και Πανταζή Μητελούδη αντίστοιχα. Βασικός στόχος του εργαστηρίου ήταν η διδασκαλία της λογοτεχνίας με βιωματικές μεθόδους, αξιοποίηση θεατρικών τεχνικών (εκφραστικής ανάγνωσης, αυτοσχεδιασμού, δραματοποίησης) και δημιουργικής γραφής, σύμφωνα και με τα Νέα Προγράμματα Σπουδών. Επιπλέον παιδαγωγικοί στόχοι ήταν η μαθητική δημιουργική έκφραση, η προώθηση των συνεργασιών και η ενεργός συμμετοχή όλων των μαθητών και των μαθητριών που εργάστηκαν σε μεικτές (και από τα δύο σχολεία) ομάδες. Το λογοτεχνικό εργαστήρι αναπτύχθηκε σε δύο μέρη. Το πρώτο, ενταγμένο στην ενότητα «Τα φύλα στη λογοτεχνία», είχε ως

"ΣΥΝΔΙΔΑΣΚΟΝΤΑΣ ΚΑΙ ΕΤΕΡΟΠΑΡΑΤΗΡΩΝΤΑΣ". Δράση φιλολόγων - 2o ΓΕ.Λ. Συκεών.

Περιγραφή της δράσης Στο πλαίσιο της συγκεκριμένης δράσης πραγματοποιήθηκαν τέσσερις δειγματικές διδασκαλίες με ετεροπαρατήρηση και μία συνδιδασκαλία από τις φιλολόγους του σχολείου: Αλατζόγλου Παναγιώτα, Κανελλοπούλου Αλεξάνδρα, Μαργαρού Ελένη, Σαπράκα Μαρία, Χατζή Μαρία. Για κάθε δειγματική διδασκαλία με ετεροπαρατήρηση  χρησιμοποιήθηκε κλείδα παρατήρησης μαθήματος που περιλαμβάνεται στα εργαλεία αξιολόγησης σχολικής μονάδας του ΙΕΠ. Α) Δίωρη διδασκαλία στο μάθημα της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας της Γ΄ Λυκείου (Διδάσκουσα: Σαπράκα Μαρία). Οι μαθητές σε προηγούμενο δίωρο είχαν εργαστεί σε πέντε ομάδες και κάθε ομάδα έγραψε συνεργατικά το δικό της ερμηνευτικό σχόλιο για το διήγημα «Πίστομα» του Κ. Θεοτόκη. Κατά τη διδασκαλία, κάθε ομάδα αξιολόγησε το δικό της ερμηνευτικό σχόλιο και το ερμηνευτικό σχόλιο μιας άλλης ομάδας δοσμένο σε φωτοτυπία βάσει της ρουμπρίκας αξιολόγησης του ερμηνευτικού σχολίου που προτείνεται από το ΙΕΠ και κλήθηκε να ανακοινώσει και να τεκμηριώσει την αξιολόγησή τη