Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ PROJECT «ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ» 2ο ΓΕ.Λ. ΣΥΚΕΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ. ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ Β΄ΛΥΚΕΙΟΥ «ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΥΤΡΟΦΙΣΜΟ» Διδάσκουσα: Ιωάννα Παντελίδου, βιολόγος

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΕΦΑΡΜΟΓΗ 

 ΣΤΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΟΥ PROJECT «ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΟΙΚΟΛΟΓΙΑ»

2ο ΓΕ.Λ. ΣΥΚΕΩΝ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ. 

ΒΙΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ Β΄ΛΥΚΕΙΟΥ

«ΓΙΑ ΤΟΝ ΕΥΤΡΟΦΙΣΜΟ»

Διδάσκουσα: Ιωάννα Παντελίδου, βιολόγος




     Η συντονίστρια καθηγήτρια Παντελίδου Ιωάννα Βιολόγος, σε συνεννόηση με τον συντονιστή του παράλληλου προγράμματος στην ίδια τάξη, Βαρσαμή Νικολάου φιλολόγου, ο οποίος υλοποίησε το πρόγραμμα με θέμα « η χρήση της γλώσσας στην περιγραφή ενός οικολογικού προβλήματος», ακολούθησε την παρακάτω ακολουθία βημάτων και δράσεων:

1. Περιγραφή και αναφορά του οικολογικού προβλήματος του ευτροφισμού, με πηγές κυρίως από το βιβλίο της Βιολογίας Β΄λυκείου, όπως περιγράφεται στο 2ο κεφάλαιο, στη σελίδα 108, στην ενότητα « Ρύπανση των υδάτων».

2. Ευαισθητοποίηση των μαθητών/μαθητριών με συζήτηση στην τάξη, γενικότερα για τα οικολογικά προβλήματα που ταλαιπωρούν τον πλανήτη μας, από την αλόγιστη ανθρώπινη συμπεριφορά και εκμετάλλευση των πηγών της Γαίας, χωρίς τον απαιτούμενο σεβασμό και αγάπη.

3. Προβολή βίντεο με θέμα την ρύπανση των υδάτων και τον ευτροφισμό από το διαδίκτυο.   Α.  https://www.youtube.com/watch?v=W_GaE9E0-Oo.                                                                                  
                                     Β.  https://www.youtube.com/watch?v=gIDwJN_b_kk                                                                                            
                                     Γ.  https://www.youtube.com/watch?v=BCDgKN6i7aU 

4. Οι μαθητές/τριες, χωρίστηκαν σε 3 ομάδες με τις εξής αρμοδιότητες: 

1. Ομάδα Α Ερευνητική. Βρήκαν και παρουσίασαν στην τάξη πληροφορίες από το διαδίκτυο, το σχολικό βιβλίο και από συνεντεύξεις ειδικών επιστημόνων, πληροφορίες για το φαινόμενο του ευτροφισμού και ειδικά το φαινόμενο που παρατηρήθηκε στις θάλασσες του Β. Αιγαίου και της Χαλκιδικής, το καλοκαίρι του 2021. Δημιούργησαν ένα Power point που προέβαλαν και παρουσίασαν στην τάξη.

2. Ομάδα Β Καλλιτεχνική. Δημιούργησαν μία ηλεκτρονική αφίσα με θέμα την μόλυνση του περιβάλλοντος, και συνέταξαν ένα λογοτεχνικό κείμενο με θέμα τις επιπτώσεις στο περιβάλλον από την αλόγιστη συμπεριφορά του ανθρώπου απέναντι στη φύση και το περιβάλλον.

3. Ομάδα Δημοσιογραφική. Προετοίμασαν μία συνέντευξη από ειδικό επιστήμονα Βιολόγο στο Α.Π.Θ. την οποία βιντεοσκόπησε η καλλιτεχνική ομάδα, με θέμα το φαινόμενο του ευτροφισμού και ειδικότερα στις θάλασσες του Β.Αιγαίου το καλοκαίρι του 2021.

Εργασίες των ομάδων:






Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διδασκαλία ολόκληρου λογοτεχνικού έργου και στις τρεις τάξεις του ΓΕ.Λ. ΑΞΙΟΥ : «Δικά μας παιδιά» της Σοφίας Νικολαΐδου.

Εκδήλωση με τη συγγραφέα Σοφία Νικολαΐδου. Στο ΓΕ.Λ. ΑΞΙΟΥ υποδεχτήκαμε στις 28/03/2025, με μεγάλη χαρά τη συγγραφέα ΣΟΦΙΑ ΝΙΚΟΛΑΪΔΟΥ.   Η εκδήλωση προγραμματίστηκε με την ολοκλήρωση της διδασκαλίας του βιβλίου της «Δικά μας παιδιά», το οποίο επιλέξαμε για τη διδασκαλία ολόκληρου λογοτεχνικού έργου και στις τρεις τάξεις του λυκείου μας. Αυτή η επιλογή είχε εξαιρετική ανταπόκριση από τους μαθητές και σημαντικά αποτελέσματα.  Η συγγραφέας συζήτησε με τους μαθητές τους δικούς τους προβληματισμούς και οι μαθητές παρουσίασαν τις δικές τους δουλειές με αφόρμηση τα «Δικά μας παιδιά». Ήταν ένα πολύ όμορφο ταξίδι.   Ευχαριστούμε πολύ τη Σοφία! Υπεύθυνοι καθηγητές :                   Αντιγόνη Κουιμτζή, φιλόλογος                       Μαρία Διαμαντοπούλου, φιλόλογος                       Παυλίνα ...

Παυλίνα Γεωργιάδου, φιλόλογος, ΓΕ.Λ. Αξιού : Διδακτική πρόταση για την αξιοποίηση των τεχνών στη διδασκαλία της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λοογοτεχνίας.

ΓΕ.Λ. Αξιού Τάξη: Α΄ Λυκείου Μάθημα: Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία Θεματική Ενότητα: Αγάπη και Έρωτας   Διδάσκουσα: Παυλίνα Γεωργιάδου Διάρκεια:  6 διδακτικές ώρες Στόχοι  1. Να συνειδητοποιήσουν τις διαφορετικές εκφάνσεις της αγάπης και της σημασίας τους  για τη ζωή του ανθρώπου και ειδικότερα για τη ζωή του εφήβου. 2. Να συνειδητοποιήσουν τη σημασία της αγάπης στον κοινωνικό, πνευματικό, ηθικό και ψυχικό τομέα.  3. Να γνωρίσουν την αξία της αυτοαγάπης. 4. Να εκτιμήσουν την αξία της φιλίας και να συνειδητοποιήσουν τις αρνητικές επιδράσεις του σχολικού εκφοβισμού.  5. Να εξοικειωθούν με τα χαρακτηριστικά που διακρίνουν την ποίηση της γενιάς του ΄20. 6. Να γνωρίσουν τη γενιά του ΄30. 7. Να κάνουν υποθέσεις για την πλοκή ενός μυθιστορήματος. 8. Να εξοικειωθούν με την τεχνική του εσωτερικού μονολόγου. 9. Να ηθογραφήσουν τους ήρωες στο στενό πλαίσιο ενός αποσπάσματος και πως αυτό διαφοροποιείται όταν έχουμε την πλήρη γνώση της πλοκής ενός ...

Περιβαλλοντικές δράσεις στο 3ο Γυμνάσιο - ΛΤ Μενεμένης "Κωστής Παλαμάς"

  Με σύνθημα "ενδιαφέρομαι, ανακυκλώνω και προσφέρω στο περιβάλλον" η περιβαλλοντική ομάδα του σχολείου μας, με την καθοδήγηση των καθηγητριών της , Αμανατίδου Παρθένας (ΠΕ04.05) και των φιλολόγων Κουιμτζιδου Αικατερίνης και Τσιαλή Μαρίας, πραγματοποίησε μία σειρά περιβαλλοντικών δράσεων με κύριο στόχο την ευαισθητοποίηση πάνω σε θέματα προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος, την ανάδειξη των περιβαλλοντικών προβλημάτων της γειτονιάς της, του Δενδροποτάμου, και τη διαμόρφωση μιας καταναλωτικής συμπεριφοράς που θα σέβεται το περιβάλλον και τους φυσικούς του πόρους. Μπορείτε να δείτε εδώ μία σύντομη παρουσίαση των δράσεω ν.