Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Αναρτήσεις

«ΝΕΑΝΙΚΕΣ ΚΟΥΛΤΟΥΡΕΣ ΚΑΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΙΚΗ ΕΚΦΡΑΣΗ» Συνδιδασκαλία με τη συνεργασία εκπαιδευτικών και σχολείων.

ΝΕΑ ΕΛΛΗΝΙΚΑ Γ΄ΛΥΚΕΙΟΥ Θεματική Ενότητα : Νεανικές κουλτούρες και καλλιτεχνική έκφραση  Δημιουργοί : Μαρία Σαπράκα - Πανταζής Μητελούδης Συνδιδασκαλία με τη συνεργασία εκπαιδευτικών και σχολείων . Η διδακτική πρόταση «Νεανικές κουλτούρες και καλλιτεχνική έκφραση» σχεδιάστηκε από τους φιλολόγους Μαρία Σαπράκα (2 ο Λύκειο Συκεών Θεσσαλονίκης) και Πανταζή Μητελούδη (1 ο Λύκειο Συκεών Θεσσαλονίκης )   και εφαρμόστηκε με συνδιδασκαλία σε δύο τμήματα της Γ΄ τάξης του 1 ου και 2 ου Λυκείου Συκεών Θεσσαλονίκης. Ημερομηνία εφαρμογής : 05 / 02 / 2020 Βασικοί Στόχοι ·       Η ανάπτυξη συνεργασιών μεταξύ εκπαιδευτικών, μαθητών και σχολικών μονάδων. ·       Η αξιοποίηση των τεχνών στη γλωσσική διδασκαλία . Πιο συγκεκριμένα, στο μάθημα των Νέων Ελληνικών της Γ΄ Λυκείου. ·       Η δημιουργική έκφραση των μαθητών. Μέθοδοι διδασκαλίας ·       Βιωματικές μέθοδοι διδασκαλίας   με άξονα τις τέχνες. ·       Ομαδοσυνεργατική μορφή διδασκαλίας .

«Διαβάζοντας μιμίδια και αναλύοντας το φύλο» Κωνσταντίνα Παπακώστα

«Διαβάζοντας μιμίδια και αναλύοντας το φύλο» Στο πλαίσιο του θεσμού της θεματικής εβδομάδας και του θεματικού κύκλου “Έμφυλες σχέσεις”, σε συνδυασμό με το μάθημα της Νεοελληνικής Γλώσσας της α’ τάξης, ασχοληθήκαμε με δύο τμήματα του 1ου Γυμνασίου Περαίας με την κριτική ανάλυση διαδικτυακών μιμιδίων, διερευνώντας τις στερεοτυπικές αναπαραστάσεις της θηλυκότητας και του ανδρισμού με τη μέθοδο της Κριτικής Ανάλυσης Λόγου. Τα κειμενικά θέματα που προέκυψαν αποκάλυψαν ένα πλήθος χαρακτηριστικών, των οποίων η απόδοση σε άντρες και γυναίκες μπορεί να θεωρηθεί κοινότυπη. Ωστόσο, προέκυψαν περαιτέρω ευρήματα που σχετίζονται με τη δύναμη της αναπαραγωγής των κοινωνικών κατεστημένων που ενέχει το χιούμορ, με την ανάληψη βήματος στο δημόσιο λόγο ανάλογα με το φύλο, αλλά και με την ερμηνεία των μιμιδίων σε σχέση με την ηλικία και το πολιτισμικό υπόβαθρο του αναλυτή. Ταυτόχρονα, κάνοντας επανάληψη στη γραμματική και το συντακτικό, διαπιστώσαμε την υπόρρητη αλλά δομική λειτουργία τους στην

Κοινότητα μάθησης και πρακτικής " Σχολεία δημιουργικής έκφρασης".

Είμαστε μια ομάδα εκπαιδευτικών λυκείων και γυμνασίων με μεγάλη εκπαιδευτική εμπειρία και συμμετοχή σε καινοτόμες δράσεις, ανάπτυξη καινοτόμων διδακτικών προσεγγίσεων, δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού, κ.ά. Κοινό μας όραμα ένα σχολείο δημιουργικό, ανοιχτό σε συνεργασίες και καινοτομίες. Ένα σχολείο που να δίνει διεξόδους δημιουργικής έκφρασης στους μαθητές και να παρέχει ένα περιβάλλον δημιουργικής μάθησης, ιδίως στη βαθμίδα του λυκείου – αλλά και του γυμνασίου – . Αναλάβαμε κατά καιρούς πρωτοβουλίες και πραγματοποιήσαμε συνεργασίες μεταξύ μας και με τα σχολεία μας, οι οποίες περιλαμβάνουν ποικίλες δημιουργικές δραστηριότητες. Σκεφτήκαμε να επεκτείνουμε αυτές τις συνεργασίες δημιουργώντας μια «Κοινότητα μάθησης και δικτύωσης Σχολείων Δημιουργικής Έκφρασης», ώστε να φέρουμε κοντά συναδέλφους που ενδιαφέρονται να εφαρμόσουν ή εφαρμόζουν ήδη δημιουργικές δραστηριότητες στη διδασκαλία των γνωστικών αντικειμένων με επίκεντρο τις τέχνες, τις βιωματικές μεθόδους, τη συνεργασία και την ο