Μετάβαση στο κύριο περιεχόμενο

Κοινότητα μάθησης και πρακτικής " Σχολεία δημιουργικής έκφρασης".


Είμαστε μια ομάδα εκπαιδευτικών λυκείων και γυμνασίων με μεγάλη εκπαιδευτική εμπειρία και συμμετοχή σε καινοτόμες δράσεις, ανάπτυξη καινοτόμων διδακτικών προσεγγίσεων, δημιουργία εκπαιδευτικού υλικού, κ.ά. Κοινό μας όραμα ένα σχολείο δημιουργικό, ανοιχτό σε συνεργασίες και καινοτομίες. Ένα σχολείο που να δίνει διεξόδους δημιουργικής έκφρασης στους μαθητές και να παρέχει ένα περιβάλλον δημιουργικής μάθησης, ιδίως στη βαθμίδα του λυκείου – αλλά και του γυμνασίου – .

Αναλάβαμε κατά καιρούς πρωτοβουλίες και πραγματοποιήσαμε συνεργασίες μεταξύ μας και με τα σχολεία μας, οι οποίες περιλαμβάνουν ποικίλες δημιουργικές δραστηριότητες.
Σκεφτήκαμε να επεκτείνουμε αυτές τις συνεργασίες δημιουργώντας μια «Κοινότητα μάθησης και δικτύωσης Σχολείων Δημιουργικής Έκφρασης», ώστε να φέρουμε κοντά συναδέλφους που ενδιαφέρονται να εφαρμόσουν ή εφαρμόζουν ήδη δημιουργικές δραστηριότητες στη διδασκαλία των γνωστικών αντικειμένων με επίκεντρο τις τέχνες, τις βιωματικές μεθόδους, τη συνεργασία και την ομαδικότητα.

Μια τέτοια κοινότητα θα δώσει την ευκαιρία να συντονιστούν τέτοιες συνεργασίες εμπλέκοντας τα σχολεία μας και όλες αυτές οι δράσεις να κοινοποιούνται στην εκπαιδευτική κοινότητα.
Προτείναμε, λοιπόν, να δημιουργηθεί μια κοινότητα εκπαιδευτικών και σχολείων που εφαρμόζουν ή επιθυμούν να εφαρμόσουν δραστηριότητες δημιουργικής έκφρασης στο πλαίσιο της διδασκαλίας των διαφόρων διδακτικών αντικειμένων με επίκεντρο τις τέχνες, τις βιωματικές μεθόδους και τις συνεργασίες. Κύρια ομάδα στόχος είναι τα λύκεια και στη συνέχεια τα γυμνάσια, καθώς θεωρούμε ότι η λειτουργία του λυκείου είναι προβληματική, κυρίως επειδή επικεντρώνεται στις εξετάσεις και απομακρύνεται έτσι από τους βασικότερους στόχους της εκπαίδευσης για μια πολύπλευρη ανάπτυξη της προσωπικότητας των μαθητών μας. Γιαυτό και εστιάζουμε στα παρακάτω που αποτελούν και τους κεντρικούς στόχους:

1. Δραστηριότητες δημιουργικής έκφρασης, εντός του ωρολογίου προγράμματος, στο πλαίσιο της διδασκαλίας των διαφόρων αντικειμένων ή και διαθεματικά με τη συνεργασία καθηγητών διαφορετικών ειδικοτήτων και την εμπλοκή διαφόρων γνωστικών αντικειμένων.
2. Δραστηριότητες που εμπλέκουν τις τέχνες στη διδασκαλία, όπως τη Λογοτεχνία, τις Εικαστικές Τέχνες, το Θέατρο, τη Μουσική, τον Χορό, τον Κινηματογράφο, video / animation, τη Γλυπτική κ.ο.κ.
3. Αξιοποίηση των έργων τέχνης ως εργαλείων κριτικού στοχασμού και βιωματικής μάθησης για την παραγωγή νοήματος και λόγου από τους μαθητές.
4. Συνεργασίες μεταξύ των εμπλεκόμενων εκπαιδευτικών και σχολικών μονάδων/μαθητών.
5. Επικοινωνία μεταξύ των μαθητών των διαφόρων σχολείων με στόχο τη δημιουργία πραγματικών συνθηκών στην παραγωγή λόγου γραπτού ή προφορικού, με συγκεκριμένους αποδέκτες.
6. Βιωματικές μέθοδοι διδασκαλίας με αξιοποίηση ποικίλων τεχνικών όπως η δραματοποίηση, οι θεατρικές τεχνικές και το θεατρικό παιχνίδι, η εκφραστική ανάγνωση, η δημιουργική γραφή, η μουσική ακρόαση, η ζωγραφική κ.ά.

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Διδασκαλία ολόκληρου λογοτεχνικού έργου και στις τρεις τάξεις του ΓΕ.Λ. ΑΞΙΟΥ : «Δικά μας παιδιά» της Σοφίας Νικολαΐδου.

Εκδήλωση με τη συγγραφέα Σοφία Νικολαΐδου. Στο ΓΕ.Λ. ΑΞΙΟΥ υποδεχτήκαμε στις 28/03/2025, με μεγάλη χαρά τη συγγραφέα ΣΟΦΙΑ ΝΙΚΟΛΑΪΔΟΥ.   Η εκδήλωση προγραμματίστηκε με την ολοκλήρωση της διδασκαλίας του βιβλίου της «Δικά μας παιδιά», το οποίο επιλέξαμε για τη διδασκαλία ολόκληρου λογοτεχνικού έργου και στις τρεις τάξεις του λυκείου μας. Αυτή η επιλογή είχε εξαιρετική ανταπόκριση από τους μαθητές και σημαντικά αποτελέσματα.  Η συγγραφέας συζήτησε με τους μαθητές τους δικούς τους προβληματισμούς και οι μαθητές παρουσίασαν τις δικές τους δουλειές με αφόρμηση τα «Δικά μας παιδιά». Ήταν ένα πολύ όμορφο ταξίδι.   Ευχαριστούμε πολύ τη Σοφία! Υπεύθυνοι καθηγητές :                   Αντιγόνη Κουιμτζή, φιλόλογος                       Μαρία Διαμαντοπούλου, φιλόλογος                       Παυλίνα ...

Παυλίνα Γεωργιάδου, φιλόλογος, ΓΕ.Λ. Αξιού : Διδακτική πρόταση για την αξιοποίηση των τεχνών στη διδασκαλία της Νεοελληνικής Γλώσσας και Λοογοτεχνίας.

ΓΕ.Λ. Αξιού Τάξη: Α΄ Λυκείου Μάθημα: Νεοελληνική Γλώσσα και Λογοτεχνία Θεματική Ενότητα: Αγάπη και Έρωτας   Διδάσκουσα: Παυλίνα Γεωργιάδου Διάρκεια:  6 διδακτικές ώρες Στόχοι  1. Να συνειδητοποιήσουν τις διαφορετικές εκφάνσεις της αγάπης και της σημασίας τους  για τη ζωή του ανθρώπου και ειδικότερα για τη ζωή του εφήβου. 2. Να συνειδητοποιήσουν τη σημασία της αγάπης στον κοινωνικό, πνευματικό, ηθικό και ψυχικό τομέα.  3. Να γνωρίσουν την αξία της αυτοαγάπης. 4. Να εκτιμήσουν την αξία της φιλίας και να συνειδητοποιήσουν τις αρνητικές επιδράσεις του σχολικού εκφοβισμού.  5. Να εξοικειωθούν με τα χαρακτηριστικά που διακρίνουν την ποίηση της γενιάς του ΄20. 6. Να γνωρίσουν τη γενιά του ΄30. 7. Να κάνουν υποθέσεις για την πλοκή ενός μυθιστορήματος. 8. Να εξοικειωθούν με την τεχνική του εσωτερικού μονολόγου. 9. Να ηθογραφήσουν τους ήρωες στο στενό πλαίσιο ενός αποσπάσματος και πως αυτό διαφοροποιείται όταν έχουμε την πλήρη γνώση της πλοκής ενός ...

Περιβαλλοντικές δράσεις στο 3ο Γυμνάσιο - ΛΤ Μενεμένης "Κωστής Παλαμάς"

  Με σύνθημα "ενδιαφέρομαι, ανακυκλώνω και προσφέρω στο περιβάλλον" η περιβαλλοντική ομάδα του σχολείου μας, με την καθοδήγηση των καθηγητριών της , Αμανατίδου Παρθένας (ΠΕ04.05) και των φιλολόγων Κουιμτζιδου Αικατερίνης και Τσιαλή Μαρίας, πραγματοποίησε μία σειρά περιβαλλοντικών δράσεων με κύριο στόχο την ευαισθητοποίηση πάνω σε θέματα προστασίας του φυσικού περιβάλλοντος, την ανάδειξη των περιβαλλοντικών προβλημάτων της γειτονιάς της, του Δενδροποτάμου, και τη διαμόρφωση μιας καταναλωτικής συμπεριφοράς που θα σέβεται το περιβάλλον και τους φυσικούς του πόρους. Μπορείτε να δείτε εδώ μία σύντομη παρουσίαση των δράσεω ν.